Fodervärdar sökes

Ja, jag är inte beredd att ge bort barnen helt ännu, men det vore skönt om någon annan tog vid just nu. Jag skulle vilja ha EN NATTS SÖMN!! Tänk om de kunde somna i normal tid och sen sova HELA natten!! Ikväll somnade Sonja vid sjutiden eftersom hon inte fått sova middag - hon har varit uppe till elva på kvällarna sista tiden. Liv somnade kort därefter. Torsten är sjuk och somnade vid halv nio. Då vaknade Liv och var kvittrig och glad. Hon var hopplös att få att somna om så jag gav upp och hon fick komma ur sängen. Åh, vad glad hon var! Efter en stund vaknade även Sonja och var lika lycklig. PUST & SUCK!! Liv somnade med Ulf vid tio-tiden och Sonja har somnat nyss - vid midnatt. Torsten sover oroligt. Han har feber och ont i halsen. Önskar att jag kunde ligga inne hos honom inatt, men Ulf vaknar inte när tjejerna vaknar så då har vi snart huset fullt av skrikande vakna barn igen. Nackdelen med att Torsten ville sova i eget rum är att jag får springa som en skottspole hela nätterna. Jag är tröttare än vanligt. Imorse orkade jag inte gå upp. Jag hade ställt klockan för att ringa och sjukanmäla Torsten (det ska finnas en telefonsvarare så att man kan ringa på kvällen, men den är aldrig på) och då väckte jag Liv. Men henne fick Ulf ta hand om. Jag la mig igen och sov till klockan närstan var tio. Synd att inte en sovmorgon räcker för att få krafterna tillbaka. Imorgon ska jag till frissan. Jag lär somna när hon färgar ögonfransarna på mig.

Kommentarer
Postat av: Linda

Har ni inga mor-eller- farföräldrar som kan hjälpa till lite?
Eller att ni tar en natt var?
När det var som värst hemma så tog vi varannan natt.
Jag sov med kudde över huvudet, för att slippa höra de värsta skriken, medan Sambon var uppe med de barn som var vakna. Oftast framför teven, så de var tysta.
Han klarade sig med mindre sömn än jag gjorde/och gör.
Får inte jag sova blir jag ett gråtande monster som inte har tålamod till någonting.
Kanske har ni möjlighet till avlastning via SOL?
Jag orkar iaf inte ställa upp just nu.
Jag är så antibarn just nu, att jag knappt kan med mina egna, eller speciellt mina egna.
Försök vila när du kan.
*Kram*

Postat av: lillkillensmamma

Usch, kan egentligen bara säga att jag lider med dig. Att inte få sova är det värsta som finns, tycker jag. (Jag blir också ett gråtande monster av det, bra formulering :-). Har inga tips att ge, mera än att försöka dela på det - men det gör ni väl redan?
Kram till er allihop!

2007-06-19 @ 10:01:58
Postat av: ingrid

går det att T sover hos dig nu när han är sjuk,eller vill han sova i sitt rum alltid nu? Kan du lägga dig o vila/sova när de små sover middag? Om det sammanfaller med T:s tid på dagis?
Att du inte blir så mkt avlastad har jag förstått o det är ju samma här. Ibland får man välja på pest eller kolera. Inte för att jag förstår folk som är såna att de inte avlastar sin sambo/fru men man ska ju inte förstå allt.(hm ironiserar lite över min egen tillvaro här)

2007-06-19 @ 12:50:53
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Anna M

Nope. Linda! Inga mor- farföräldrar och nope, inte varannan natt. Jag tar varje natt och jag har INGEN avlastning förutom en timme i månaden när jag går till frissan.

2007-06-19 @ 13:24:00
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Caroline

Din man får nog helt enkelt se till att vakna när barnen gör det. Jag har gjort misstaget att tillåta att han inte gör det en gång och det är inte något jag rekommenderar.
Eller klipp dig oftare!

2007-06-19 @ 14:11:00
URL: http://bakel.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback