Uhuhuhuuuuu!

SjalBarn ligger nere och jag är beroende....  Pouty 

Men jag kan meddela vad jag lagat idag: God smarrig stark hummus. Och så köpte jag focaccia till. Hemköp har faktiskt så god focaccia att det inte är lönt att baka - om det inte vore för priset då. Det var ju egentligen till Liv, men jag sitter och dippar brödet i hummusen och snart är det slut. Jag köpte jordnötssmör också. Testade med att ge henne den amerikanska varianten med jordnötssmör och sylt på mackan men det tog hon bara ett par tuggor av - Liv alltså. 

Jag vill tacka för alla tips!! Man blir så lätt låst i tänkandet med maten har jag märkt.





Kommentarer
Postat av: lisa

jag har märkt samma sak. dock är det en massa .se som ligger nere. allt ligger nere!

Postat av: Emelie

Jag kunde inte lämna någon kommentar på föregående inlägg, verkar som om blogg.se strular också för det är samma sak hos flera på samma domän..
Testar här istället:
Du har ju fått en hel del tips redan, men en sak jag kan tillägga är att om hon blir hungrig snabbt och hela tiden kan det vara en fördel att testa saker med långsamma kolhydrater.
Både riskakor och russin samt söta frukter som banan och vindruvor gör att blodsockret rusar uppåt för att snabbt dala ner och skapa mer hunger.
Nu låter jag säkert jättepräktig med långsamma kolhydrater osv, det är inte meningen, Charlie äter ju även han banan osv men Liv kanske är extra blodsockerkänslig?
Jag är dålig på mjölkfritt, men dinkelpannkakor på sojamjölk fyllda med laktosfri keso och bär som hallon och blåbär kanske kan funka? pannkakssmet kan man ha i en bytta i kylen så går det snabbt att fixa.
Ersättning/välling/gröt är ett annat snabbt mellis, liksom matmuffins eller pizzabullar som man bakar och fryser in själv.
Jag går mot strömmen och avråder från nyponsoppa och yoghurt, samma där, mkt tomma kalorier som bara triggar hennes sug.

2007-07-28 @ 09:21:05
URL: http://chardeus.blogspot.com/
Postat av: Anna M

Tack Emilie! Yoghurt ger jag sojavarianten på eftersom hon behöver få i sig kalcium och alpros är berikad. Hon gillar inte välling och sånt och är mjölkallergisk inte laktosintolerant. Pizzabullar har jag oxå tänkt. Men jag har inte hunnit baka och haft gäst hemma samtidigt.

2007-07-28 @ 10:07:04
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback