Morgonstund...

image653
Senare...

Imorse vaknade jag av att jag fick en gummistövel i huvudet. Liv smyger upp när hon vaknar och sätter på sig sina älskade gummistövlar och så lägger hon sig igen. Jag vaknade när hon kom tillbaka och skulle krypa över mig. Hon sätter dem på sig direkt när hon vaknar och jag tar av dem säkert tio gånger under dagen. Lika snabbt åker de på.

Idag har jag plockat en fästing från Sonjas knäveck så nu råder beredskapsläge. De ska fästingssaneras varje kväll. Imorgon är det 18-månaderskontroll och MPR-vaccin. Vid den här åldern började Torsten få tydliga symtom på autism.

Klar för läggning:

Kommentarer
Postat av: majsan67

får såna rysningar när du skriver om MPR-vaccinet.... det var ju såna debatter om det för några år sen...
därför har jag fegat ur när det gäller tjejerna... jag VET nånstans att det inte har hittats nåt samband mellan autism och vaccinet.. men jag har svårt för att släppa det ändå. TÄNK om någon av tjejerna faktiskt har den problematiken o det upptäcks vid 1,5 (som ju är vanligt) i samband med vaccinationen... nää.. det fixar jag inte. Och jag vill ju inte riskera något som jag inte är säker på....
Jag har valt att vänta. Vid 3 års ålder är immunförsvaret såpass utvecklat så dom klarar en sån vaccination bättre... så efter semestern ska jag gå och ta den på bägge tjejerna...
Jag är nojig... det vet jag.... ;) .... men jag får väl lov o vara de då *s*

Postat av: Anna M

Förr innehöll vaccinet kvicksilver - och det gör det fortfarande i många länder - och det stödjer ju DAN-projektets teori om autism. Numera är det kvicksilverfritt. Hursomhelst hade Torsten symtom från födseln och vid 18 månader eskalerade det. Men det är inte utan en del vånda, det kan jag säga dig.

2007-07-11 @ 22:24:46
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback