Busfrön

image665
Att man skulle få en sån busunge som Liv... Hon jobbar på fortare än jag och hittar på tokigheter och drar fram grejer dagarna i ända. Favoritsysselsättningen är att vara på borden. Gå med gummistövlar på min laptop - helst uppfälld så att hon kan kliva på tangenterna. Dra fram sopborsten. Stjäla telefoner och fjärrkontroller. Och så vill hon äta jämt. Fem minuter efter att hon ätit vill hon ha mat igen. Jag har slutat duka bort för jag vet att hon kommer tillbaka och äter lika mycket igen. Men smal och smärt är hon ändå. Så fort hon ser mat börjar hon smacka med munnen. Och så gillar hon kaffe... Hon är helt enkelt underbar och håller mig alert.

Sonja sjunger. Hon mässar och sjunger. Senaste sången som fastnat är Lilla snigel, men så byter hon ut Lilla snigel mot Lilla mamma och hjärtat brister på mig. Lilla mamma akta dig, akta dig, lilla mamma akta dig... Hon är också helt redo för potträning och säger så duktigt till innan, men när sjutton ska jag hinna potträna? Idag tog jag tag i det i alla fall och satte henne på toan. Då kom Liv och ville också sitta så Sonja bytte till pottan och Liv satt på toan... men ingen gjorde något. Fast vi hade en trevlig toastund.

Och så kvällsklassikern med Torsten :) Han vill se en film i sitt rum innan han somnar och jag säger till när det börjar bli dags att välja film. Oftast vill han se en Pixarfilm. Bilar, men inte själva långfilmen utan en kortis som heter Bärgarn och spökljuset (fast Torsten kallar den Bäjjan ä jädd föj pötjutet). Jag börjar med att fråga om han vill se Bärgarn och spökluset, med då säger han: Jag vill se på...på...på...på...på...på...på... Och så tittar han på mig och säger: Men hjälp mig välja!! Jag börjar komma med förslag. Jag ställer mig t o m vid dvd-hyllan och tar dem i den ordningen de står i hyllan. Två filmer står inte i hyllan och det är Bilar och På andra sidan häcken. Men jag föreslår dem också och ingen passar. Nej, säger Torsten, jag vill se på...på...på...på... Och så håller det på i kanske 15-20 minuter till han plötsligt glatt utbrister: ...på...på... Jag vill se på Bilarna - Bäjjan ä jädd föj pötjutet!!

Jag har sagt det förut och säger det igen: Jag har världens goaste ungar!!

Kommentarer
Postat av: Mammatilltvå

Trots att jag aldrig träffat dina barn så "vågar" jag säga UNDERBARA...Smälter som smör i solskenet *L*...

Postat av: lisa

"Gå med gummistövlar på min laptop" -
det är verkligen till att gå balansgång!

2007-07-15 @ 13:23:03
URL: http://www.schmut.net
Postat av: majsan67

nu fick jag verkligen huvudbry...
när jag läser om din Liv... så känner jag igen min minsta såå mycke.. och det är henne jag oroar mig för mest.... men du oroar dig för Sonja... hmmm....
ja nu fick jag tänka till lite.... kanske jag inte ska fundera så mycke ändå.....
dom är i alla fall helt underbart fina dina barn ;)
förstår att du är stolt...

2007-07-15 @ 21:39:53
URL: http://majsan67.blogg.se
Postat av: Anna M

Nej jag oroar mig för Liv. Sonja är solklart utan problem.

2007-07-15 @ 21:54:55
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback