Sjaldemo

Jag proppade i mig massor med smärtstillande och febernedsättande och så tog jag Liv i Costarican och knatade iväg på sjaldemo. De som eventuellt var intresserade hade gömt sig på cafeterian mitt över och såg min demonstration för lokalblaskan lite på avstånd. Jag valde en Hoppediz Antigua som var 5,4 meter lång att demonstrera i. Den var så fin. Stark i färgerna. Den som bor här kan läsa och se på bilder i lokaltidningen troligtvis på måndag. Liv skötte sig exemplariskt. Hon var glad åt att äntligen komma ut och se något annat. När hon inte var demobebis gick hon runt med en lära-gå-vagn och charmade folk. Hon t o m vinkade hejdå till journalisten :) Man ska hålla sig väl med pressen.

När jag stod där och demonstrerade mindes jag plötsligt hur roligt jag tyckte det var att vara i händelsernas centrum - så som det var åren innan jag fick barn. När jag var med där det hände med jobbet och i föreningslivet. Jag kunde se mitt ansikte i tidningen flera gånger i veckan ibland. Då frågade journalisterna inte vad jag hette utan visste vem jag var - i lokalpressen alltså. Det var sex, sju år sedan nu. Tiderna förändras sannerligen. Det jag gör nu är viktigare, men jag skulle inte ha något emot att få lite av det där någon gång ibland....


52005-292

Kommentarer
Postat av: johannapannan

jättesnygg sjal! Jag köpte ju en gul/grön och den är jättemysig tycker jag.

KLart att man saknar den där totala uppmärksamheten av att stå i händelsernas centrum... Som du skriver är det du gör just nu viktigare mn... sen kanske du får tillbaka lite tidningstid?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback