Min fot - följetongen

Jag har alltså en ålderskrämpa. Antagligen till följd av mina ledinflammationer i tålederna. Antagligen gjorde den smällen som min "pektå" fick sig i julas att främre fotvalvet havererade... Det var väl droppen. Nu har jag i alla fall pratat med en sjukgymnast som rekommenderade att jag skulle ordna med remiss till ortopedtekniska avdelningen för att få formgjutna inlägg eftersom mitt fotvalv är "totalhavererat"... Det är tydligen så vanligt förekommande att man får en remiss utan att behöva träffa läkare. Det var inte ens säkert att man behövde remiss. Hur kan det komma sig att jag aldrig hört om denna supervanliga åkomma? Hursomhelst ska jag med rätt inlägg kunna springa igen. Jag blev så ledsen över hur handikappad jag skulle bli när jag har ont hela tiden. Och så kan jag inte gå utan inlägg längre. Och jag kan inte ha inlägg i mina Birkenstock eftersom de sulorna redan är formade. Alltså går jag omkring med mina gudrunsjödén-tofflor heeeela tiden och blir så varm om fötterna... *stinker* Kön till ortopedtekniska var bara ett par veckor så snart ska det nog vara i ordning. Men jag köper nog ett par silikoninlägg i sportaffären oxå. Så länge. Och nya tofflor/sandaler att ha hemma.
När jag böjer mig framåt så reser sig tårna uppåt :) 

 
Wiggling Toes 






Kommentarer
Postat av: ingrid

låter jobbigt att du ska ha så ont. Hoppas att du får komma till ortopedtekniska snart. Min dotter evelina har såna inlägg som du pratar om. De har fått göra om de med jämna mellanrum eftersom hon växer än.

2007-02-17 @ 16:42:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback