Inga ägg hemma? - Eller äggallergiker?

52005-305

Idag ville Torsten ha pannkakor igen - till frukost. Jag kollade i kylen och det är slut ägg. Det är ingen idé att diskutera med Torsten när han har bestämt sig för en sak, därför ser vi oftast till att ALLTID ha de ingredienser hemma till hans vanliga önskemål. Men idag fanns inga ägg. Gilla läget som vanligt. Han fick pannkaka utan ägg.

Det här blev tre stora pannkakor:

1 dl vetemjöl
½ dl sojamjöl
1 tsk bakpulver
1 krm salt
2 ½ dl havremjölk

Det går bra att skippa sojamjölet och ½ dl havremjölk, men jag ville ha i Torsten lite protein. Liv & Sonja blev skogstokiga och ville oxå ha, så jag fick direkt blanda en till smet :) Bortskämda ungar får pannkisar varje dag.

Och naturligtvis kan man byta ut havremjölken mot vanlig kossamumjölk.

Kommentarer
Postat av: johannapannan

min kompissa har ett recept på bananpannkakor. Något som kan vara av intresse?

Postat av: johannapannan

(och de har gluten och laktos-tankar pga allergi i sin familj så det lär vara ett allergirecept)

2007-02-16 @ 07:20:09
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Anna M

Javisst! Allt gott är av intresse! Fast gluten äter vi hemma hos oss :) Som tur är!

2007-02-16 @ 08:29:10
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: ingrid

du skrev att man kan utesluta sojan. Hur då? bara strunta i det eller? Tänkte att det kunde vara av intresse till min jennifer här som är äggallergiker men även allergisk mot soja.

2007-02-17 @ 16:44:07
Postat av: Anna M

Ja det går bra att ta bort den. Öka på med lite bakpulver kanske... ½ tsk

2007-02-17 @ 17:04:28
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback