Ettårskontroll idag!!

Så har Liv & Sonja äntligen varit på ettårskontrollen. Liv har hämtat upp vikten fint och väger 9650 gram till sin ståtliga längd på 76 cm. Sonja är lite kortare - 74 cm och kan stoltsera med en vikt på 10 265 gram. Tänk i somras vägde de lika mycket... Liv har alltid varit smalare och längre, men inte så här mycket. Hur som helst är jag glad åt att hennes viktkurva ser fin ut. Ett litet hack är det förstås i december.

De fick med beröm godkänt på allt. BVC-sköterskan tyckte att de kunde meeeer än de behövde för åldern. Behöver jag säga att en mamma till ett utvecklingshämmat barn drar en lättnadens suck nu? Varje dag med deras nyfikenhet och imitationsförmåga är en fröjd :)

Vaccinationen gick som hejsansvejsan. Inte ett pip, sa någon av dem. Men efteråt blev Liv såklart sjuk. Fast jag var duktig och gav alvedon - fast för sent. De fick sprutan kl 10.00 och då skulle de fått alvedonen kl 12.00. Men jag hade lovat en sjaldemo kl 13.00 så barnen fick sova en stund i vagnen och så fick de äta blåbärsmuffins till "lunch". Liv var hursomhelst jättekinkig och grät till hon kräktes i min urringning. Då slutade hon tvärt. Andra kräkningen där på mindre än ett dygn. Igår kväll när jag knytit in Sonja i sjalen hostade hon och kräktes upp MASSOR med slem i min behå... Sen somnade hon. 


Båda tjejerna har gått några steg nu. Sonja staplade iväg sex steg för någon vecka sedan, men har krypit sen dess. Liv knäckte koden igår och gick fram till ulf två gånger. Idag verkar hon ha glömt det. Liv som skulle bli sen med sin kraftiga överrörlighet.


Kommentarer
Postat av: ingrid

det var väl underbart att hon inte är sen ändå nu då lilla liv. Att hon redan gått några steg. Va kul! Bra att hon hämtat upp vikten också. Är de friska nu annars?

2007-02-21 @ 12:33:05
Postat av: Anna M

Snuva, snuva,snuva!! Liv har haft feber inatt men det är säkert bara vaccinationen. Snälla våren - kom nu!!!!

Postat av: johannapannan

hejja tjejerna!! vad härligt att det går framåt, att allt ser otroligt bra ut och att du kan slappna av. Klart att du gått på spänn ett tag.

Roligt med små steg!

2007-02-22 @ 19:50:20
URL: http://johannapanna146.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback