Ensam i veckan

Imorgon skrivs min man in på sjukhuset för att opereras på tisdag. Han kommer att ligga kvar åtminstone fem dagar. För fem och ett halvt år sedan opererades halva tjocktarmen bort och nu tar de resten. Han kommer att ligga inlagd i en grannkommun så det blir inte lätt att besöka honom. Torsten klarar såna besök dåligt och han är ju bara på dagis till tolv.

På morgnarna kommer Karin hit och vi ska försöka med att hon tar honom i sin bil till dagis. Jag misstänker att det inte går men då får hon hjälpa till så att jag får med mig Liv och Sonja lite snabbt. Om det blir så fr jag gå upp tidigare om morgnarna och ge dem frukost så att de är klara för att gå ut vid åtta. Usch, vilket bök! Om det inte vore vinter ändå!! Då hade man bara satt ner dem i kärran och gått. Nu tar det nästan en halvtimme att klä alla. Och Sonja avskyr att åka kärra. Jag tycker jättemycket om vinter och snö, men med små barn är det för trist med alla kläder. Och att få i Liv & Sonja frukost... de sitter och segar en evighet vid matbordet.

Jag har storhandlat så att det mesta ska finnas hemma, men jag inser redan att jag måste köpa mer blöjor...

 
 52005-326

Torsten har varit så duktig i helgen. Ulf har fått maskinklippa håret på honom och sen duscha och tvätta hela honom.  T o m hår och öron. Det behövdes. Nu är han nästan flintskallig :) Han hade varit ledsen och ropat på mig men suttit stilla hela tiden. Vi gör så att jag går hemifrån så att han inte ska spela ut oss och för att jag har så svårt att låta bli att bryta när han blir upprörd. Jag tror alltid det värsta också. Jag gick i alla fall ut på en promenad med Liv & Sonja medan Ulf rakade Torsten och när vi kom hem åkte vi direkt till ICA Maxi och handlade allihopa. Det gillar Torsten - och jag med för den delen. Det händer inte allt för ofta att vi gör någonting tillsammans allihopa. Där fick han en Turtles och en turtleshelikopter. Det blev Raphael. Idag ville han se Turtles-film och ville att jag skulle ladda ner på datorn men det var lättare sagt än gjort. Det kom bara strip tease. Gud, vad trött jag är på all porr!!! Till slut kom vi på att Erik hade fyra videofilmer med Turtles hemma hos sin mamma. Lyckan var fullkomlig. Torsten har inte lämnat tevesoffan på hela dagen. Han har beställt mat då och då och gått och kissat. Annars har det varit Turtles, Disneydags, Bolibompa och så Turtles igen. Han avslutade med lite Lilla spöket Laban innan han somnade bredvid mig i dubbelsängen halv åtta.

52005-327






Kommentarer
Postat av: Dina m Julius

Jag funderade på om du inte kan ha nån som ser efter Sonja o Liv medan du tar Torsten till dagis, eller måste avlösaren vara just med Torsten? Finns det ingen granne eller nån kompis som kan hjälpa dig? Jag själv har svårt att ta hjälp men när i Malaysia har jag inte haft nåt kontaktnät så jag har varit tvungen ibland att vara lite framfusig och bett grannar som jag bara halv-känner m.m. och det går faktiskt bättre och bättre, man vänjer sig vid att be om hjälp efter ett tag...
Kram!

2007-02-26 @ 07:23:46
Postat av: Anna M

Jo vi har tänkt på olika scenarion, men avvlösaren får bara jobba med Torsten. Nu gick det strålande bra och jag underskattade min son igen :)

Postat av: ingrid

hoppas det ska gå bra den här veckan för er.
Kram ingrid

2007-02-26 @ 09:18:12
Postat av: Linda

Beundrar dig starkt som i stort sett har ensamt ansvar för alla tre barnen. Hoppas det går bra under operationen för alla inblandade.
*Kram*

2007-02-27 @ 12:53:34
URL: http://npf.blogg.se
Postat av: johannapannan

jag läste i din kommentar här att det gått jättebra och jag vill därför skicka en massa heja rop och allt till Tårtan som varit jätteduktig! Heja heja! Vad skönt om det går bra.

Du gör ett jättejobb med de små. Glöm inte det!

2007-02-27 @ 21:18:22
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Anna M

Visst är han världens duktigaste kille!

2007-02-27 @ 22:31:59
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: johannapannan

ja absolut är han det! fantastiskt duktig

2007-02-28 @ 13:02:40
URL: http://johannapanna146.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback