Suck

Usch vad den här julen väcker minnen. Jag tänker på Nancy oavbrutet. 22 december förra året var hon här och vi kramade om varann en sista gång. Idag för ett år sedan försökte jag komma in på vårdavdelningen för att hålla henne i handen en stund men fick inte p g a vinterkräksjukan. Två dagar senare var hon bara borta. Bara borta... Läser julkortet som hon skickade mig förra året och som är ett så tydligt farväl där hon önskar oss lycka och ljus på livets väg. "...all the way home". Jag har äntligen slutat vara arg på henne för att hon lämnade oss. Nu sörjer jag alla planer vi hade. Allt vi ville göra tillsammans och allt hon ville med barnen. Hon såg sig som anhörig till dem och det gjorde vi med. Hon var auntie. Jag har börjat se henne överallt ute. Åh, vad hon hade älskat att vara med barnen nu. Att ha dem nära. Att sjunga med dem. Hon tog verkligen sin uppgift som gudmor på stort allvar.
Hon fattas oss lika mycket idag som för ett år sedan. Hon var en så viktig person i vår familj.

Kommentarer
Postat av: Ewa S

Usch jag lider med dig i känslorna du har och känner bara att du är fantastisk som ändå sätter värde på den tid ni hade. Kram.

Postat av: Persilja

Det var länge sen jag var inne här men har nu läst ikapp lite. Åhléns historien var ju HELT underbar! Fy sjutton vad synd att du inte var hemma och fick ta emot en ursäkt och fick se henne i den situationen. Vilken bra "chef" eller vem det nu var som skickade henne!!!!!!!!!

2007-12-30 @ 18:12:08
URL: http://fyrabarnsmamman.bloggagratis.se
Postat av: Anna M

Tack gulliga Ewa!
Persilja, det verkade som att det var nog förödmjukande att hon fick åka och lämna paketet. Det räckte med råge.

2007-12-31 @ 08:35:07
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: johannapannan

åh men det är klart att du minns, du sörjer och är ledsen. Bra att du ser att de ljusa minnena och den tid ni ändå fick tillsammans är värdefull, även om jag förstår att man måste bli arg över att livet är så orättvist och att ni inte fick mer tid med varandra.

många många kramar till dig

2007-12-31 @ 10:46:35
URL: http://johannapanna146.blogg.se
Postat av: Karin

Jag förstår att din sorg är extra märkbar just nu och din saknad blir
påtaglig i takt med att barnen växer.
Ta på dig hennes fina mössa och minns några roliga stunder ni haft.

God fortsättning på det nya året.

2008-01-01 @ 16:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback