Stjärna i näsan...

Förra veckan fick jag en försenad artikel från abc leksaker och som plåster på såren hade de skickat med lite kuliga grejer. Färgtabletter till badet och stjärnor och hjärtan att sätta på fönster eller kylskåp. De där stjärnorna och hjärtana var roliga att leka med för de var lite geleiga och gick lätt sönder. Efter några timmar var alla trasiga.

Igår när jag skulle hämta Torsten på dagis visade fröken en liten plastficka med en liten grön grej... Torsten hade hoppat studsmatta och plötsligt kom han till fröken och säger: Titta vad jag hittat! Fröken tar det han har i handen och känner och vrider på den lilla gröna gelebiten. Den kom ur näsan! säger Torsten glatt. Och tillägger: Den är fråm stjärnan som mamma har i fönstret. Fröknarna fattar INGENTING! Grejen har alltså suttit i näsan en vecka och han har inte sagt nåt. När jag frågade honom om det sa han överlyckligt: Den satt fast i snuvan! Sen drog han nån story om att det var tandtrollen som dragit in stjärnan i näsan för att de trodde den var mat. De satte fast den med tejp där... Jag tror att det var bustrollet som petade dit den, jag...


Imorgon ska jag ta en kontaktdag och besöka Torstens dagis. Det är lussefika och Torsten ska vara tomte. Fast han vill absolut inte att jag ska komma till dagis. När jag kommer vill han bara hem. Det får väl bli lite träning. Det ska bli skönt att vara ledig för det har varit hektiskt senaste veckan. Jo, så har jag fått förlängt fram till 31 mars...


Jo förresten så har jag köpt en Hoppediz Jordgubb/Hallon fast ett missfärgat exemplar. Somliga säger att den är vackare än originalfärgen... vi får se. Det kommer förstås bild på den så fort den anländer. Jag har sålt av massor med bärgrejer på sistone. En mei tai och två hoppediz, en ergo och en sutemi. Förutom alla rebozos som rök tidigare. Jag får väl visa upp sjalgarderoben som den ser ut idag.


Kommentarer
Postat av: lillkillensmamma

Hoppas ni också hade ett trevligt lussefirande på dagis!
Det hade vi - lilkillen var pepparkaksgubbe och satt med i tåget under hela uppträdandet - en halvtimme långt i en knöfull lokal! Han och hans fröken var framme med de andra pepparkaksgubbarna också när de sjöng själva! När tåget skulle gå ut, så ville han stanna kvar! Jag var så lycklig att jag grät - och nu har jag tapetserat min arbetsplats på jobbet med bilder :-))))

2007-12-14 @ 10:43:07
Postat av: Karin

HAHAHA Vilken historia, T har verkligen livlig fantasi!!

2007-12-14 @ 15:04:29
Postat av: Anna M

Ja, vi hade jättetrevligt! T:s avdelning (fyra pojkar - varav en lucia) lussade runt på de andra avdelningarna på fm. Jag låg hemma i badet på fm och var på dagis på em. Jättetrevligt!! T var glad att ha mig där och sen gick vi hem bara han och jag och inte de där två småbarnen som brukar följa med.... :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback