Skruttfior och nysnaggad kille


Liv och Sonja är sjuka sen julafton. Senaste dagarna har de haft över 40 graders feber. Idag var de lite bättre. Torsten är också snuvig men utan feber.

Idag snaggade jag honom. Det var med hot om våld jag satte honom på toaletten och satte igång trimmern. Alltså det var inte jag som hotade. Väsnades gjorde han men han slog mig ínte. Han var jätteduktig. Jag vet att det är jobbigt för honom och ändå klarar han det utan att slåss. Efteråt ställde jag honom i badkaret och satte på duschen. Då riktade han duschen rakt mot mig i ilskan och jag tog ett kliv i badkaret och stod där i klänning. Jag lät honom rasa av sig med duschen. Jag var dyblöt och fick knappt av mig kläderna sen. Fast det är befriande att göra så. Jag vet ju att han var ledsen på mig och han behöver få ur sig det. Nu ska jag ligga hos honom till han somnar och lyssna på hans reflexioner över dagen...


Jag önskar alla ETT GOTT NYTT ÅR!



Öhh, SjalBarn funkar inte ikväll... Hjälp!!


Kommentarer
Postat av: Maritha

GOTT NYTT ÅR ANNA OCH COMPANY
önskar Maritha som åker till Trolltan

2007-12-30 @ 22:40:07
Postat av: johannapannan

detsamma det samma!!!
kram kram

Postat av: Mammatilltvå

Gott Nytt År till dig & din mysiga familj...

2007-12-31 @ 11:55:59
Postat av: Julia

Gott nytt år!!! Hoppas skruttarna mår bättre och att Torsten har hämtat sig från klippningen. Jag har sagt det förut och jag säger det igen, jag blir så upplyft av att läsa din blogg och blir inspirerad i mitt eget föräldraskap. Du är en underbar förebild! Många kramar Julia med Sanna

2008-01-01 @ 00:57:36
URL: http://chocolatefrog.blogg.se
Postat av: Vera

Gott nytt år till Tårtmamman med familj!

2008-01-01 @ 12:02:20
URL: http://mat.bloggagratis.se
Postat av: Karin

Krya på de små sötnosarna.

Anna min Anna... Alex vill inte åka sjalen.. det känns trist. När jag knutit in honom blir han irriterad och söker sig neråt och vill tutta. Tips mottages tacksamt. Kanske ska jag knyta in honom på ngt annat vis?

Vad tålmodig han är ändå T. Sötgurkan.

2008-01-01 @ 16:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback