Man kan ju hoppas...

I fredags hade jag en sån där dag när kroppen inte alls ville lyda. När jag shoppat en sallad till lunch tappade jag först dressingen i golvet i korridoren - lyckligtvis spillde jag inte mycket. När jag sen skulle gå sista trappan upp till lunchrummet så snubblar jag och faller platt mot trappstegen - tur jag var på väg uppför. Naturligtvis kan jag inte släppa sallad och dressing så jag tar knappt emot mig. Ett trappsteg träffade rätt i magen på mig. Lite öm och mörbultad åt jag min mat och sen var det glömt. Igår morse vaknade jag med kraftig träningsvärk i hela magen. Idag är den värre och har krypit bak i ryggen också. Min fantastiska slutledningsförmåga säger att fallet fick mina delade magmuskler (jo, man får det av att vara obscent tjock om magen som t ex vid en tvillinggraviditet) att plötsligt halka rätt och så får de jobba lite - ytterst lite... Man kan ju hoppas.

Sonja har en ny favoritlek. Hon ska vara bebittjökupp. Den som gissar rätt på vad det är får en puss!!

Kommentarer
Postat av: johanna

bebittjökupp.. låter som: bebis vill krypa upp.
Som typ på bilden ovan : )

2007-12-10 @ 13:23:52
Postat av: Anna M

Fel, fel, fel!!! Fast lite rätt ;)

Postat av: Anonym

en ordagrann översättning blir ju bebis kök upp, på mitt språk iallafall... Kanske en lek i köket??
Klara vill leka "Stora jultomten". Det innebär att jag ska vara jultomte och prata högt, alltså med låg röst och säga typ "ho ho" ...
Det är ju smickrande för jag har aldrig tidigare fått den äran att gestalta jultomten!!

2007-12-10 @ 22:21:39
Postat av: Stina L

ja det var alltså jag som skrev ovan..

2007-12-10 @ 22:24:18
Postat av: Anna M

Nope det var också fel :) Åh vilka sopor ni är!! Det blir inga pussar åt er!!

2007-12-10 @ 23:08:25
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Anna M

OK, jag får ju avslöja svaret eftersom ingen verkar vilja ha mina pussar. Jo, hon ska ju vara Bebis Jakob som var och hälsade på oss förra veckan och låg i min famn. När hon är BebittJökupp ligger hon stilla i sängen och somnar - med napp som hon börjat med på sistone. Fast Jökupp hade inte napp.

2007-12-12 @ 08:07:08
Postat av: johanna

Ahaaaa! ; )
Just ja.. napp, Ingen av dina andra barn använder napp va? Förutom Sonja nu då

2007-12-12 @ 19:26:12
Postat av: Anna M

Nä tvärtom! Sonja har aldrig haft napp förut. Liv har haft länge och Torsten slitade när han var 2 ½

2007-12-12 @ 21:30:31
URL: http://tartmamman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback