Helg

Vad skönt det är att vara familj på helgen när man jobbar och har dagisbarn. Ingen stress och inga ideliga uppbrott eller känsloladdade återförenanden. Barnen börjar varje lördag- och söndagmorgon med att fråga om jag verkligen inte ska till jobbet. Att få äta frukost tillsammans... Liv och Sonja sörplar kaffe ur äggkoppar.


Efter en tidig lunch tog vi en promenad och passade på att köpa en påse lördagsgodis - sega råttor och choklad. Liv somnade som vanligt i vagnen men Sonja ville inte sova middag idag. Hon lekte ute en stund och senare under eftermiddagen kröp hon upp i famnen på mig och sov en halvtimme. Ikväll har det varit full rulle. Vi delade på en familjepizza - fast Liv och Sonja äter mest sallad. Liv vill måla heeeela dagarna men mest målar hon på sig själv. De får använda bebistuschpennor vars tusch går att tvätta bort med vatten. Två gånger idag har hon målat sina armar helsvarta.

Ikväll satt de i mitt knä framför teven ganska länge innan det blev för jobbigt att vara uppe. Torsten var trött redan tidigare och låg i sitt rum och såg på Nalle Puhs Jullov. Han stänger in sig så slipper han höra sina stojiga småsystrar. Idag när jag borstade hans tänder kikade jag på hans lösa tand - han vickar ju inte på den så den fastnar ju igen - och då såg jag att det har växt ut en permanent tand bakom. Herregud han blir sex år snart!! Stora killen!!

Nu sussar alla tre sötsnutarna. Jag ska se på veckans avsnitt av John Deed på Kanal 9. Imorgon är det min tur att få sussa lite. Jo, jag glömde ju dagens höjdpunkt!! Liv och Sonja ville inte ha sina lucialinnen på lucia så det fick bli nattsärkar istället. Imorse satte de på sig sina tygkronor och kröp upp i pappas säng i sina vita särkar och sjöng Blinka lilla stjärna - kl 6. Olyckligtvis är pappan alldeles för morgontrött för att uppskatta det kanske bästa uppvaknandet i en livstid...

Kommentarer
Postat av: Vera

Jaha! Är det såå en julros ser ut ;-)
kram!

Postat av: Anna M

Ja man kan ju börja undra....

2007-12-17 @ 18:50:15
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Karin

Ahaaa..antar att det där är den snygga dressen du köpte. Hur trivs du med den?

2007-12-17 @ 19:48:59
Postat av: Anna M

Ursnygg eller hur?! ;) Värmer gör den i alla fall...

2007-12-18 @ 08:10:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback