Väntan...

Jag vet inte om jag har begåvats med ett ovanligt dåligt tålamod, men jag står inte ut med att vänta. När jag vet att något ska ske så vill jag att det ska ske omedelbart. Som ett barn. Nu har jag en grej på gång som jag inte kan påbörja förrän jag får tag på rätt person och denna person har först semester, sen är hon tjänstledig en dag och nu är hon på tjänsteärende... ÅH!!! Jag har försökt få tag i henne i två veckor nu.

Däremot har jag fått tag på Skatteverket och begärt att få en intyg på att jag avvecklat firman. Tror att jag ska gå logga in och kolla min deklaration för förra året också. För det kan man väl? Jag behöver se vad jag hade för lager. Så att jag vet vad jag ska uppge. De vill ju se vad jag kan ha fått ut vid en ev lagerförsäljning. Jag har fått skriva av mitt eftersom det är bäst-före-märkt. Man vill ju inte sälja en härsken ansiktskräm. Det som ändå var väldigt kul med att ha firma var att jag utan problem fixade bokföringen tack vare min kurs i
Saldosystem. Tänk att en person kan göra ett komplicerat system sååå enkelt. Peter Reivall är min bokföringsgud. Det är sju år sedan vi anordnade kursen och ändå sitter det. Alla mina tidigare kunskaper har aldrig fått mig att förstå bokföringen (jag har gått ekonomisk linje på gymnasiet och gått kurser i databokföring). Hursomhelst vet jag att jag rent tekniskt klarar av att både bokföra och göra bokslut bara jag använder mig av rätta dagboken.

I början av veckan var det så varmt att vi mer eller mindre bodde i poolen - jag oc,h tjejerna. I tisdag efter gräsklippningen (som jag fortfarande inte får utföra p g a min machoman) så badade t o m maken. Liv var lite trött och frusen eftersom det var kväll men Sonja har lite mer värmande späck :)
Senare idag återkommer jag med bilder på de fina Florin-tunikorna!!
image720


Kommentarer
Postat av: Perlen

Det ser underbart ut!
Vi funderar på att köpa en likadan pool.

2007-08-09 @ 09:47:59
Postat av: Anna M

JA fast vi har en med 70 cm djup som passar de små. Nästa år får vi nog köpa ny. Det finns en som är 90 cm djup.

Postat av: Linda

Ja,
det känner man igen.
Allt ska ske NU!
Jag är likadan....men det beror mer på att om jag inte gör eller får som jag vill nu...så kan jag liksom inte tänka på annat....eller så glömmer jag av det helt.
Ännu en gång är jag avundsjuk på alla som har en tomt.
*Kram*

2007-08-09 @ 13:28:24
URL: http://npf.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback