Liten rapport

Inskolningen går toppenbra även om vi förstås inte lämnat än. De tycker det är jätteroligt! Och båda barnen somnar både till middagsvilan och på kvällen i sängen med mig på en kort stund. Wow! Så bra att vänta in dem till de är redo så slipper man hemska skrikmetoder som varken är bra för föräldrar eller barn.

Och så har jag nog fått ett vikariat - i Degerfors... Det är Manpower som anställer och jag ska träffa både dem och arbetsstället imorgon - maken får ta inskolningen - och så börjar troligen jag nästa vecka. Onsdag var det visst. Tjänsten är som löneadministratör och jag tror att de fastnat för mig p g a att jag har jobbat inom samma avtalsområde. Det underlättar förstås en del i upplärningen. Men det är inget långvik som det ser ut. Fast kul att komma igång och bra att ha en fot inne hos Manpower. Det blir tidiga morgnar med buss men maken för sköta lämningarna och så hämtar jag kanske... vi får se vad som passar bäst. 


Tack för alla råd och stöttning med rökningen. Det är ett gissel det där och jag kommer verkligen aldrig att röka igen men det är tufft varje dag nästan. Hoppas det går över.


Och om det var någon som trodde att jag fått mitt Boxer-kort så trodde den fel.


Kommentarer
Postat av: Linda

Lycka till med dagis! Jag tycker att dagis är kanon! Ha en bra dag /Linda :-)

Postat av: Ann-Marie

Vad skönt att inskolningen går bra! Hoppas att du får
jobbet! Hur lång tid tar det att åka till Degerfors? Går det inte att pendla med tåg emellan nuförtiden?

2007-08-28 @ 17:03:15
Postat av: Anna M

Till Degerfors blir det buss och därifrån blir det tåg. Funkar kanonbra!

2007-08-28 @ 19:06:20
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Mammatilltvå

Vad skönt att det funkar bra på dagis ! É ju alltid lite "oroligt" innan hur barnen ska reagera. Gott att dom har varandar, alltid en känt ansikte att ty sig till. Men era småtöser verkar vara riktiga rivjärn så det kanske var väntat att det skulle funka *L*...Höll på att glömma ! Kul att du fått ett vik, hoppas det leder till mer...

2007-08-28 @ 20:28:16
URL: http://1973.bloggagratis.se
Postat av: ingrid

kul att inskolningen går bra.
du får allt berätta vart i dfs du är sen :)
Kul att du redan fått jobb.

2007-08-28 @ 21:16:13
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: eamane

Kul du fått jobb, om än vikariat :) Skönt att det går bra med inskolningen oxå...

2007-08-28 @ 22:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback