Lita aldrig på Robert!!

I början av maj skaffade jag mig ett korttidskort hos Boxer. Alltså som ett kontantkort som man fyller på via deras hemsida. När man köper det så betalar man för tre månader och nu i augusti skulle det löpa ut om jag inte fyllde på. Sagt och gjort, jag sätter mig vid datorn och ska fylla på men det går inte. Jag försöker gång på gång och till slut ringer jag Boxers kundtjänst. Nej, det är fel på den funktionen. Jaha, när kan man tänka sig att det är fixat då? Ja, de har hållit på och jobbat med det i fyra dagar nu... Jaha, går det att fylla på på något annat sätt? Nja, du kan ju gå till din Expertbutik (de som inte expedierar småbarnsmammor, ni vet) och fråga... men de har ingen skyldighet att hjälpa dig och gör nog inte det... förresten kan de nog inte p g a att vi har problem med betalningsfunktionen... Jaha, sa jag, då är det bara att fortsätta försöka då? Ja, gör det!! Jag försökte flera gånger om dagen i fyra dagar och så till slut lyckades jag. Samma dag stängs kanalerna för oss. Tidigast inom 24 timmar ska de komma tillbaka. Jag väntar 24 timmar, 48, 72 och så ringer jag kundtjänst igen. Jag ska söka om kanalerna; Jag ska starta om kortet; Jag ska vänta en timme på nya signaler och sen starta om kortet. Fortfarande inga kanaler. Jag ska få ett nytt kort. Jag kopplas vidare till en femte person som ska kunna ge mig ett kort. Hon ställer samma frågor som de tidigare fyra och konstaterar att jag ska ha ett nytt kort. Hon tar mina uppgifter och säger att kortet är beställt. Jag väntat 24 timmar, 48, 72... kortet kommer inte. Jag ringer när det gått fem dagar. Jag får svara på samma frågor som med de fem tidigare kundtjänstpersonerna. Jag frågar försynt: Skriver ni inte upp när man ringer och vad man har för problem och vilka åtgärder som vidtas? Nja, jo det ska man göra men här står inget. Det har nog slarvats med det... Menar du att fem personer slarvar med samma sak som SKA göras? Nja, jo... men du det är inget kort beställt till dig.. SUCK, PUST, STÅNK!!! VAD MENAR DU?! Men jag beställer ett nu! Det var i torsdags. Nu är det tisdag och jag har inget kort och troligtvis har inget kort beställts och jag kommer överhuvudtaget inte få tillbaka de pengar jag laddat det obefintliga kortet med... Jag har snart varit utan kanalerna i två veckor.
image755
Pucko!

Jag har skickat en länk till detta inlägg till Boxer...

Kommentarer
Postat av: Anna M

Jag skickade ett mejl till kundtjänsten för nästan två veckor sedan och jag har fortfarande inte fått svar på det, men mejlet med länken till det här inlägget besvarades omgående med att det skulle spridas till hela kundtjänst...
Vilken prioritering! Satsa på kunder du redan förlorat istället för dem du vill behålla ;)

Postat av: Linda

Jag tänkte precis fråga om du hade fått något svar.
Det är väl typiskt att det ska bli massmedialt innan det blir respons.
Fick du bot och bättring eller fungerar det fortfarande uselt?

2007-08-21 @ 19:27:44
URL: http://npf.blogg.se
Postat av: Anna M

Jag fick bara svaret att de sprider länken över hela kundtjänst. Vad gör man inte för att få läsare :hahaha: Nej, bot och bättring kan jag nog glömma. Man börjar på ruta ett varje gång man ringer så man kommer aldrig till en lösning. Det är antagligen en utmattningsmetod de kör med.

2007-08-21 @ 19:43:48
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Eva (med Jonathan)

Men gud så dåligt! Jösses! Det var den sämsta service jag hört om på länge!!! Riktigt dåligt!
Hoppas du får dina tv-kanaler o pengar så fort som + "plåster på såren"! Minst sagt...

2007-08-21 @ 20:18:44
URL: http://saggitarius76.blogg.se/
Postat av: Jenny

Härligt med nya läsare av bloggen ;)!
Tur att jag inte har Boxer, och jag tror faktiskt inte någon av mina nära och kära heller har det faktiskt. Håller tummarna för att det löser sig för dig till slut.

2007-08-21 @ 21:14:46
URL: http://nennyland.blogspot.com
Postat av: Anna M

Eva, jag har gett upp! Det här inlägget var för att jag bara måste låta folk veta när sånt här händer. Det är så synd bara för det är bara boxer som har BÅDE trean och femman i basutbudet... :sur:

2007-08-21 @ 21:51:55
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Anna M

Nu har jag slagit rekord i sidvisningar!

2007-08-21 @ 22:12:06
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Klas

Vad konstigt. Verkligen jättetråkigt att du har blivit bemött på detta sätt. Har också boxer och har ringt in till deras kundtjänst ett flertal gånger. Dom brukar vara väldigt tillmötesgående och trevliga och alltid löst mina problem. Jag hoppas att det löser sig för dig iallafall!

2007-08-21 @ 22:47:40
Postat av: Anna M

Jodå, Klas de är jättetrevliga men sen hände inte mer.

2007-08-21 @ 22:49:19
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: ingrid

jag har också boxer o har haft helt ok hjälp av kundtjänsten där. Det här med kontantkort på boxer är det därför de inte lägger krutet på att du som kund ska bli nöjd. Det du berättar om är ju helt absurt,så ska inte en kundtjänst arbeta.
Tråkigt att det här hänt allafall o att de inte verkar vilja hjälpa dig.

2007-08-22 @ 07:43:35
URL: http://incans.blogspot.com
Postat av: Christian

Teckna ett avtal istället :) / jobbar på kundtjänst

2007-08-22 @ 08:10:34
URL: http://weazear.info.se
Postat av: Anna M

Menar du Christian att jag måste teckna ett avtal för att få sevice? Tecknar jag ett avtap så gör jag inte det med Boxer. Är det era instruktioner att inte hjälpa kunder med korttidskort? Hutlöst!

2007-08-22 @ 08:15:24
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Christian

Skulle gissa på att kortet satt uppochner.

2007-08-23 @ 23:15:37
URL: http://tv-huset.info.se/
Postat av: Anna M

Så efter tre månaders användande hamnade kortet plötsligt uppochner. Smart Christian! Med den inställningen förstår jag plötsligt varför jag inte fått någon hjälp.

2007-08-23 @ 23:36:53
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Christian

du har ingen aning om hur många kunder som ringer in som faktiskt har satt kortet uppochner :P

2007-08-23 @ 23:54:39
Postat av: Christian

kommer det ingen motkommentar på mitt förra inlägg? :)

2007-08-24 @ 00:34:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback