Säg okej, mamma!

Igår pratade vi om Jultomten. Torsten älskar att läsa i leksakskataloger och mär han satt och läste så sa jag: Jultomten kommer att komma hit och han vill veta vilka julklappar du vill ha. En hel del förklarande följde förstås för att han skulle förstå, men till slut fick jag honom att peka ut alla leksaker han ville att Tomten skulle köpa till honom i affären som är långt, långt borta. Vi satte små kryss där det var något åtråvärt och det blev rätt många. En timme senare säger Torsten: Mamma, Jultomten kommer imorgon! Nej, svarar jag. Jultomten kommer inte imorgon. Det är långt kvar. Han kommer en annan dag. Inte imorgon. Jo, säger Torsten bestämt. Han kommer imorgon! Nej, säger jag. Inte imorgon. Det är många veckor kvar. Han är låååångt, låååångt borta. Nej, han kommer imorgon! Säg okej, mamma! Säg okej, mamma, snääälla!

Där ser man vilken makt man tros ha... Om mamma säger okej kommer Tomten redan imorgon.

Gullgubbe!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback