Min Tårta

Torsten på skorsten

En eftermiddag i veckan satt han i soffan och tittade på sin älskade Gustaf-film. Den otecknade. Vid ett tillfälle stänger Jon ut Gustaf i tron att han har förstört hela hemmet av svartsjuka när Ådi kommit till dem. Gustaf sjunger en sorglig blues och står utanför fönstret och ser in på Jon och Ådi. Vad händer hemma i soffan? Jo, Torsten får det lite jobbigt i ögonen.

Jobbigt är ordet som beskriver att han inte är ledsen, men faktiskt inte speciellt glad heller. På gräns till ledsen. Han säger att han inte vill vara ensam och jag har förklarat att han inte behöver det för han har sin familj (Tigers film är också en favorit så familj är intressant) och vilka hans familj är. På kvällarna när han blir trött och det börjar bli lite jobbigt så säger han att han har en familj - som för att trösta sig själv - och då vet jag att det är dags att sova :)

Ikväll fick Nabo följa med i sängen. Nabo fick sitt namn genom ett litet men oåterkalleligt missförstånd. Torsten hade fått en ny leksak. En starwarsgubbe. En Nabo Soldier. Till saken hör att han går runt och säger: Vad heter han? heeeeeeeeeeela dagarna om allt och alla. Så när han varit hemma tio minuter lyfter han handen och säger: Vad heter han? och som den upptagna mamman jag är svarar jag: Han heter Nabosoldaten. Jaha! säger Torsten glatt, Nabo! Jag lyfter huvudet och ser att han håller en liten pokemon i handen. Ganska lik Pikachu men arg och med fyrkantiga öron.  Nej, säger jag raskt, han heter inte Nabo! Det där är en pokemon! Nej, säger Torsten bestämt. Han heter Nabo. Så nu har vi en pokemon som heter Nabo och en nabosoldat som heter kort och gott Soldaten. Så var det med det.

Matframstegen i veckan är två grillade korvar i bröd hemma. Två och en halv pannbiff på dagis (gissar att de är små). Och så igår då han bestämde att vi skulle baka tigerkaka. Han åt upp halva smeten så det blir ju minst ett rått ägg.

Jo, förresten! Nabo somnade före Torsten ikväll

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback