Kyckling- eller quorngryta med ris

När jag ändå är inne på temat curry och spiskummin så kan jag skriva in den grytan som jag har gjort till både stora och små. Jag har inga proportioner. Det får man ta som det passar.

Kycklingfilé eller quorn
Lök
Vitlök
Tomat eller tomatpuré
Ingefära
Spiskummin
Curry Vindalo
Chilipeppar
Svartpeppar
Grönsaksbuljong/hönsbuljong
Salt
Haricot verts

Basmatiris

Jag strimlar löken, hackar vitlök, river ingefära och fräser detta med chilipepparn och curryn. Smakerna kommer fram bättre om man fräser lite. Sen tar jag i kycklingen/quornen, buljongen, tomaterna (som jag skurit - orkar inte skålla) och resten av ingredienserna. Medan grytan kokar fräser jag riset i olja och kokar. Basmati ska koka i tio minuter och efterångas fem minuter.
Grytan reder jag av med havregrädde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback