Nu är sommaren här!

Idag har vi varit ute och ätit mjukglass - småbarnen, maken och jag. Ja, Liv & Sonja åt väl ingen glass, förstås. De hade bara klänningar på sig. Inga koftor och inga strumpor. Barfota! Torsten i sina nya shorts. Det är bara jag som inte har sommarkläder. Jag avskyr den här tiden efter barnafödande. Innan kilona försvunnit. Jag har ingenting att ha på mig. Magmusklerna har fortfarande inte gått ihop så jag får väl försöka hjälpa dem på traven - när jag hinner. Sista veckorna har varit så hektiska. Torsten har varit mycket sjuk och vaknar numera i gryningen (ofta vid fyratiden) och tjejerna har också varit mer krävande. Jag har knappt hunnit ut alls. Det verkar dock nu som att det lugnar ner sig. Ska försöka med pilates.

Sonja har börjat åla sig fram som en mätarlarv. Det går ganska fort också. Liv har nätt och jämt börjat instressera sig för att vända sig. Hon vände sig för några dagar sedan. Två gånger. Men mest vill hon bara ligga platt på rygg och titta på mig. Eller bli buren i sjalen. Hon verkligen älskar att ligga i vagga i sjalen. Båda gillar att åka på ryggen i mei taien. De somnar nästan direkt. På kvällarna är det praktiskt att ha ett barn där medan man vattnar blommorna på balkongen och plockar leksaker efter Torsten.

Vi har äntligen fått tag i ett hus! Det blev ett hus som jag tittat på länge. Allt är fräscht inne så det är inget överhängande som måste göras annat än ny tvättmaskin, nytt kylskåp och diskmaskin. Jag har tittat ut världens läckraste soffgrupp också.  Skinngruppen ska maken få ta i gillestugan. Den ska han få till sin. Vi flyttar i september. Längtar som bara den! Det är jobbigt att bo i lägenhet mitt i stan under sommaren. Vi hade hoppats på att hitta något innan sommaren förstås, men det blir fler somrar.

Kommentarer
Postat av: Maritha

Grattis till huset, hörde av Janet att det blev huset på gjutaregatan

Vi hörs

Maritha

2006-06-16 @ 12:13:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback