Typiskt!



Imorse vaknade vi efter en jobbig natt då både Liv & Torsten sovigt oroligt. Torsten var inte riktigt sig själv på förmiddagen och innan lunch ville han gå och lägga sig.Han hade röda rosor på kinderna så örontermometern togs fram och mätte 38,5. Han har mest sovit eller tittat på film hela dagen och inget ville han äta. Jag har nyss fått i honom lite mjölkfri välling (hemkokt). Han har varit mjölkfri i två veckor och magen har börjat bli ok. Ska bli spånnande att se om det påverkar autismen...



Det var ca 30 grader varmt och jag tog med mig tjejerna på en promenad efter lunch. När vi kom tillbaka badade de i baljan på balkongen. Liv & Sonja har varit mjölkfria i två dagar och det märks redan framsteg på Liv. Sonja får vara mjölkfri enbart för att det blir besvärligt att laga specialmat till henne för att hon råkar tåla mjölk. I slutet av månaden ska de till doktorn för utredning om komjölksallergi och glutenintolerans. Hoppas och tror att det stannar vid komjölksallergi.

Nu räknar vi ner... det är bara 24 dagar till flytten till nya huset!!



Kommentarer
Postat av: Stina

Vilket härligt balkongbad! Låter däremot mindre roligt med feber och mjölk/laktosintolerans. Hoppas att de blir bättre med ändrad kost.
Det hade mina två första barn, men som tur var växte det bort när de kom upp i treårsåldern.

Postat av: Anna M

De misstänks ha mjölkallergi - alltså allergi mot ptoteinerna i mjölken. De växer bort på de flesta innan vuxen ålder.

2006-08-07 @ 20:21:59
URL: http://tartmamman.blogg.se
Postat av: Annica

Brukar läsa här lite då och då eftersom min minsting är i liknande ålder som Liv & Sonja (lite äldre).
Ville bara säga att Alva oxå har komjölksallergi + sojaallergi. Hon var 5 månader när vi fick det konstaterat så hon har alltså varit mjölkfri i snart 4,5 månader nu.

2006-08-13 @ 14:41:53
URL: http://www.annica.info

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback